15 Ocak 2013 Salı

david bowie:where are we now


          "david bowie den yeni single" bugünleri de gördük, ne şanslı piçleriz yahu! 
          2004 te geçirdiği kalp rahatsızlığı sonrası ortalıkta pek gözükmeyen bowie 66. yaşgününde yayınladığı yeni single ile tüm dünyaya süper bi' süpriz yapmış oldu, hepimizi gözyaşlarına boğdu.
          içinde bulunduğum duygu selini tariflemeye çalışayım(çok hislenince konuşamıyorum; hem konuşamıyorum hem yazamıyorum, hisli olmak zor iş) şimdi;  kendisi şüphesiz müzik dünyasının yaşayan tanrılarından. 7 milyar insan içinden kimse aksini söyleyemez. hepsi birer başyapıt muamelesi gören onlarca işe imza atmış. lakin bakıyorum playlistimde dönen parçaları içinde en yenisi 2004 tarihli rebel never gets old ki onun da bir mash-up olduğunu belirteyim. yani elimizde bir müzik dehası var ve biz ondan yeni bir ses duyamıyoruz. malum yaşı da 60ı geçtiğinden korkum acaba yeni bişeyler yapamadan ebediyete intikal eder mi? şeklindeydi. o açıdan "where are we now" u duyduğumda, üstüne bir de bunun tek single lık bir iş olmadığını yeni bir studio albümün yolda olduğunu öğrendiğimde inanılmaz mutlu oldum. 
           ardından şarkıyı dinleyip videoyu izlemeye başladığımda sevinç gözyaşları yerini başka bi' hissiyatın gözyaşlarına bıraktı. parçadaki hayat muhakemesi tadı, videonun çekildiği stüdyodaki nesneler... bu kadar çok tuhaf nesneyi biraraya toplamak için koca bir ömür gerek. yani genel olarak yaşanmış ve bitmiş bir hayat havası var. ister istemez bowie bize veda mı ediyor? sorusu aklıma geldi.  o sebepten çok üzgünüm. 
           biraz da videodan bahsedeyim. ben çok beğendim. bowie nin bugününü, dününü ve aradaki herşeyi tek bir sahnede birleştiren çok boyutlu bir iş olmuş.  perdede akıp giden görüntüler, berlin manzaraları; malum parça bowie nin berlin de geçirdiği yıllar üstüne olduğundan. zaten üst üste saydığı mekan isimleri sayesinde parça çok ingilizce&az almanca karışık olmuş. yönetmen tony oursler. esas işi video yönetmenliği değil kendisi multimedia artisti, bowie nin ahbabı. ekranın ortasındaki balon kafaları kimileri garipsemiş ama adamın olayı bu. kişiyi fiziksel olarak bedeninden koparak olayları başka zaman ve boyutlara aktarma gibisinden bi' felsefesi var. bence keyifli işler;


            + geçmiş zaman, fırsatını bulmuşken oynatalım;
            "there's a brand new talk; but it's not very clear" (büyük şairsin, david!)


                ++ son notum: yeni albüm "the next day" martta piyasada!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder